Skip to main content

រួមភេទមុនរៀបការខុសឬទេ?

សម្រាប់ក្មួយៗស្រី អានរួចក្មួយនិងមានបញ្ញា!!
រួមភេទមុនរៀបការខុសឬទេ?

ខ្មែរយេីងមានសៀវភៅច្បាប់ស្រីច្បាប់ប្រុសល្អប្រពៃ អប់រំប្រុសនិងស្រីថាអ្វីគួរប្រព្រឹត្តហេីយអ្វីមិនគួរប្រព្រឹត្ត; ប្រាប់ពីហេតុនិងផលថាអ្វីគួរធ្វេីហេីយអ្វីមិនគួរធ្វេី។ ការអប់រំរបស់ប្រពៃណីខ្មែរចេញពីការអប់រំរបស់ព្រះពុទ្ធសាសនានិងព្រហ្មញ្ញសាសនា ផ្តោតលេីសីលធម៌ជាការសំខាន់។ បេីមនុស្សខ្វះសីលធម៌ ពួកគេនឹងមិនអាចរកផ្លូវឆ្ពោះទៅកាន់សេចក្តីសុខពិតប្រាកដបានឡេីយ។


ការរួមភេទជាធម្មជាតិសម្រាប់សត្វលោកដែលមានជីវិតទាំងអស់ ប៉ុន្តែមិនមែនជាការចាំបាច់របស់មនុស្សទាំងអស់ ថាបេីមនុស្សយេីងមិនបានរួមភេទទេ មនុស្សយេីងនឹងស្លាប់ទាំងអស់គ្នាឬយា៉ងណាការរួមភេទក្នុងជំនឿរបស់ព្រះពុទ្ធសាសនាគឺជាការបន្តពូជ មិនមែនជាការត្រេកត្រអាលចំពោះកាម។ បេីយេីងបង្កេីតពូជបានល្អនោះយេីងក៏នឹងទទួលបានគ្រាប់ពូជល្អដែរ។

ការរួមភេទមិនមែនកង្កេីតនូវសេចក្តីសុខដ៏ពិតប្រាកដសម្រាប់មនុស្សនោះទេ តែបង្កេីតនូវ " រាគៈ" គឺការត្រេក ត្រអាលចំពោះកាម ដែលជាកិលេសនិងតណ្ហាដែលជាគ្រឿងតោងជាប់និងអារម្មណ៍មនុស្ស។ មនុស្សដែលមានរាគៈគ្របសង្កត់ហេីយ នឹងស្វែងរកតែការសប្បាយខាងកាមគុណ ឬការសប្បាយខាងក្រៅពីព្រោះវាធ្វេីឲ្យពួកគេមានអារម្មណ៍ស្រួល សម្រេីប រំភេីប ដែលជាការសប្បាយមិនអមត។ 



ក្នុងការអប់រំរបស់ព្រះពុទ្ធសាសនា នៅក្នុងសៀវភៅសតិប្បដ្ឋានសូត្របានចែងយា៉ងច្បាស់ថា រាគៈជាឧបសគ្គមួយយា៉ងធំបំផុត ដែលរារាំងមនុស្សមិនឲ្យមានការរីកចម្រេីនខាងផ្លូវចិត្តនិងបញ្ញា(ការសម្រេចធម៌) ពីព្រោះរាគៈជាលក្ខណៈនៃកិលេស ដែលតោងជាប់និងអារម្មណ៍មនុស្សយា៉ងស្អិត។  ការតោងអារម្មណ៍ មិនថាអារម្មណ៍នោះល្អឬអាក្រក់ គឺជាការតោងទុក្ខខ្លួនឯង។

មនុស្សដែល ស្វែងរកសេចក្តីសុខក្នុងផ្លូវកាមគុណជាមនុស្សដែល រស់នៅយា៉ងតក់ក្រហល់ អន្ទះអន្ទែង មានតណ្ហាតែក្នុងការរួមភេទ។ ពួកគេកំពុងហែលលេីគំនរទុក្ខខ្លួនឯងដោយមិនដឹងខ្លួន ប្រៀបបាននិងដង្កូវជាច្រេីនដែលវាររវាមនៅក្នុងបង្គន់ចាំសីុលាមក ពួកវាគិតថាលាមកនោះឆ្ងាញ់ណាស់ ពេលណាអស់លាមកសីុហេីយ ពួកវាក៏ស្លាប់ដោយខ្លួនឯង ឬប្រៀបបាននិងសត្វល្អិតជាច្រេីនដែលកំពុងហេីរចូលក្នុងអណ្ដាតភ្លេីងហេីយគិត ថាអណ្ដាតភ្លេីងនោះជាផ្កា; នៅទីបញ្ចប់ក៏ត្រូវអណ្ដាតភ្លេីងនោះចេះស្លាបធ្លាក់ចូលក្នុងភ្នក់ភ្លើងនោះស្លាប់ម្តងមួយៗ។


មនុស្សដែលបាត់អស់ព្រហ្មចារីមុនរៀបការ ជាមនុសដែលខ្វះភាពបរិសុទ្ធ។ ពួកគេបានបំពានសីលខ្លះៗ ក្នុងសីល៥រួចទៅហេីយ។ ពួកគេនិងក្លាយទៅជាមនុស្សដែលចេះកុហក ហេីយនិងមនុស្សដែលចេះសេពគ្រឿងស្រវឹង, ខ្វះការអៀនខ្មាស ហេីយនិងអស់សេចក្តីថ្លៃថ្នូរ, អស់សេរីភាពនិងភាពជឿជាក់លេីខ្លួនឯង ចាំតែទទួលបញ្ជាពីកិលេស។ ពួកគេនឹងត្រូវកិលេសបញ្ជាឲ្យធ្វេីគ្រប់បែបយា៉ងដេីម្បីបំប៉នសេចក្តីត្រូវការរបស់វា ហេីយពួកគេនឹងកេីតទុក្ខមិនចេះឈប់ព្រោះ តែ កាមតណ្ហា។ េសចក្តីសុខពិតប្រាកដមិនមែន កេីតមកពីកាមគុណ តែកេីតមកពីសេចក្តីងស្ងប់ គឺការរលត់អស់នូវកិលេស។

សម្រាប់ជាបញ្ញា

កុំអាល័យ នឹកស្ដាយ អតីត វាផុតទៅហេីយ; មិនគួរកង្វល់និងអនាគត វាមិនទាន់ដល់; រស់នៅនិងការពិតជាក់ស្តែងក្នុងបច្ចុប្បន្ន។ ធម៌សមាធិប្រចាំថ្ងៃ

បើអ្នកជឿថាអត្ថបទនេះមានប្រយោជន៍ដល់អ្នកដទៃសូមជួយផ្ញេីបន្ត។
   

Comments

Popular posts from this blog

សេចក្តីថ្លៃថ្នូររបស់មនុស្ស!

សេចក្តីថ្លៃថ្នូររបស់មនុស្ស ! ថ្លៃថ្នូរ   ប្រែថា   មាន តម្លៃ គួរ លើក សរសើរ   គួរ រាប់ អាន។   សេចក្តិថ្លៃថ្នូរ   មិនមែនមកពីមាន   ទ្រព្យសម្បត្តិច្រេីន   ឬ   បុណ្យស័ក្តិខ្ពស់   ឬមានអំណាចច្រេីន   ប៉ុន្តែមកពីការមានគុណធម៌ គឺមាន សីល៥ និងព្រហ្មវិហារធម៌៤ ជាមូលដ្ឋាន។   ព្រហ្មវិហារធម៌៤   ជាធម៌កំពូល ជាធម៌របស់ព្រហ្ម   ឬ ជាធម៌ខ្ពស់បំផុតសម្រាប់មនុស្សលោកប្រតិបត្តិមានៈ   ទី១ -  មេត្តា   ការមានសេចក្តីស្រឡាញ់ , ការមានការរាប់អាន , ការមានមេត្រីភាព ;  ទី២ -  ករុណា   ការមាន សេចក្ដី អាណិតអាសូរ ដល់អ្នកដទៃ , ការមានខន្តីដល់អ្នកដទៃ ;  ៣ -  មុទិតា   ការមានចិត្តរីករាយចំពោះសេចក្ដីសុខរបស់អ្នកដទៃ ;  ៤ -  ឧបេក្ខា   ការតាំងចិត្តជាកណ្ដាល , សេចក្ដីព្រងើយកន្តើយ ,  ការមានសេចក្ដី ស្មោះ ស្មើមិនលម្អៀងដល់អ្នកដទៃ។   ធម៌នេះមិនមែនគ្រាន់តែជាការអប់រំដែលសរសេរនៅលេីក្រដាសឲ្យយេីងអានឲ្យដឹងប៉ុណ្ណោះទេ   ប៉ុន្តែជាធម៌សម្រាប់មនុស្សដែលស្វែងរកសេចក្តីសុខដេីម្បីប្រតិបត្តិផងដែរ។ មនុស្សថ្លៃថ្នូរនឹ...

លោភមូលចិត្ត៨ដួង / ទោសមូលចិត្ត២ដួង / មោហមូលចិត្ត២ដួង

លោភមូលចិត្ត៨ដួង / ទោសមូលចិត្ត២ដួង / មោហមូលចិត្ត២ដួង លោភមូលចិត្ត៨ដួង៖ ១- លោភមូលចិត្ត៨ដួង សោមនស្សសហគតំ ទិដ្ឋិគតសម្បយុត្តំ អសង្ខារិកំ  លោភចិត្តប្រកបដោយសោមនស្សវេទនា និងព្រមដោយទិដ្ឋិ២ប្រការគឺ ឧច្ឆេទទិដ្ឋិ សេចក្តីឃើញ ថា សត្វមានខ្លួននៅក្នុងខ្លួនគឺស្លាប់ហើយសួន្យទៅ មិនកើតទៀត១ សស្សតទិដ្ឋិ សេចក្តីឃើញថា សត្វលោកទៀង គឺសត្វស្លាប់ហើយកើតទៀត ធ្លាប់កើតយ៉ាងណាក៏មក កើតជាយ៉ាងនោះទៀត១ មិនប្រកបដោយសង្ខារ គឺមិនមានបុគ្គលមកដឹកនាំ (ក្លៀវក្លាដោយធម្មតាខ្លួនឯង)។ សោមនស្សសហគតំ ទិដ្ឋិគតសម្បយុត្តំ សសង្ខារិកំ  លោភចិត្តប្រកបដោយសោមនស្សវេទនា​ និងព្រមដោយទិដ្ឋិទាំង២ប្រការដូចគ្នា ប្រកបដោយ សង្ខារ គឺមានបុគ្គលមកដឹកនាំ(មិនក្លៀវក្លាដោយធម្មតាខ្លួនឯង)។ សោមនស្សសហគតំ ទិដ្ឋិគតវិប្បយុត្តំ អសង្ខារិកំ  លោភចិត្តប្រកបដោយសោមនស្សវេទនា តែប្រាសចាកទិដ្ឋិទាំង២ប្រការ មិនប្រកបដោយសង្ខារ គឺមិនមានបុគ្គលមកដឹកនាំ (ក្លៀវក្លាដោយទំនើងខ្លួនឯង)។ សោមនស្សសហគតំ ទិដ្ឋិគតវិប្បយុត្តំ សសង្ខារិកំ  លោភចិត្តប្រកបដោយសោមនស្សវេទនា តែប្រាសចាកទិដ្ឋិទាំង២ប្រការដូចគ្នា ប្រកបដោយសង្ខារ គឺមានបុគ្គលមកដឹ...

មារ៥យា៉ង!

ព្រះនាម ភគវា ! ------------------- ព្រះនាមទី១០របស់ព្រះអង្គគឺ « ភគវា » ភគវា ទ្រង់ព្រះនាមថា ភគវា ព្រោះព្រះអង្គមាន ដំណើរល្អទៅកាន់ត្រៃភព ខ្ជាក់ចោលហើយ គឺ ថា ព្រះអង្គមិនត្រឡប់កើតទៀតឡើយ៚ ព្រះអង្គឈ្នះមារទាំង ៥ យ៉ាងគឺ៖ ១- ខន្ធមារ ២- កិលេសមារ ៣- អភិសង្ខារមារ ៤- មច្ចុមារ ៥- ទេវបុត្តមារ។ ខន្ធមារ មាន ៥ យ៉ាងគឺ៖ ១- រូបក្ខន្ធ ២- វេទនាខន្ធ ៣- សញ្ញាខន្ធ ៤- សង្ខារក្ខន្ធ ៥- វិញ្ញាណក្ខន្ធ កិលេសមារមាន ១០ យ៉ាងគឺ៖ ១- លោភៈ ២- ទោសៈ ៣- មោហៈ ៤- មានៈ ៥- ទិដ្ឋិៈ  សេចក្ដី ​ ប្រកាន់ ​តាម​ការ​យល់​ឃើញ ៦- វិចិកិច្ឆាៈ សេចក្តី សង្ស័យ ៧- ថីនមិទ្ធៈ  ដំណើរ ​ច្រអូស​និ​ងងុយ​ដេក ៨- អហិរិកៈ  ឥត ​ អៀន ​ ខ្មាស   ៩- អនោត្តប្បៈ   មិនតក់ស្លុត ខ្លាចក្នុងបាប ១០- ឧទ្ធច្ចៈ   រវើរវាយក្នុងអារម្មណ៍  អភិសង្ខារមាន ២ យ៉ាងគឺ៖ ១- បុញ្ញាភិសង្ខារ (បុណ្យ) ២- អបុញ្ញាភិសង្ខារ (បាប) មច្ចុមារ សម្លាប់មនុស្សសត្វឲ្យវិលវល់ក្នុងវដ្តៈ ៣ យ៉ាងគឺ៖ ១- កិលេសវដ្ដៈ ២- កម្មវដ្ដៈ ៣- វិបាកវដ្ដៈ។ ទេវបុត្តមារ បានដល់ស្ដេចមារាធិរាជចងនូវសត្វ ដោយខ្សែមាន ៣ យ៉ាងគឺ៖ ១- រាគៈ ២- ...